Empatyczna komunikacja
Ważne jest to co mówimy do dzieci. Empatyczne komunikaty wypływające z głębi trafiają do serca i zostają zapamiętane przez dzieci. A potem one korzystają z nich w różnych sytuacjach. Spośród wachlarza komunikatów, które słyszą w ciągu dnia wybierają akurat te. Nazywają uczucia i potrzeby. Są uważne na drugiego człowieka. Warto pamiętać, że komunikując się z dziećmi empatycznie dajemy im 'bibliotekę’ słów i wyrażeń, z których mogą korzystać podczas, gdy np. jest im trudno.
Chodzi o podejście. Bycie wrażliwym na uczucia i potrzeby.
To w jaki sposób komunikujemy się z dziećmi, wpłynie na jakość ich komunikowania się z innymi ludźmi. To dla tego w emadu stawiam na komunikację jasną, konkretną i empatyczną. Taką, która nie rani, a jednocześnie potrafi być drogowskazem do dalszych działań. To taka mała cegiełka, która wpływa na przyszłość.
